Livet är som Guds kärlek, Ibland ljuvligt ibland orättvist

tisdag 8 april 2008

Troende?!

Jag blir så irriterad eller rättare sagt arg när jag läser eller ser på tv-repotage där folk är emot någon annans religion och verkligen förklarar hur dålig eller hur patetisk den religionen är!
Värst är inte att de smutskasatar andra religioner kanske utan det som är så knasig är att när man frågar dem, jaha vad tror du då på? Jag? Nej jag tror inte på något!
Jag menar har man då rätt att uttala sig om hur andra ska tro om man själv inte tror på något, jagtycker det är fel.
Det är precis som om folk som inte tror på något inte själv kan förstå hur troende har det. För troende har i alla fall någon att alltid vända sig till, sedna om man får svar det vet man inte men man har alltid någon! Sen tror jag att de flesta troende känner någon gång att man har någon bakom sig, att man någon har kännt att jag kan tro på detta och på mig själv för jag är inte ensam om det.
Sedan om andra tycker det är ytligt att utföre vissa religösa händelser då får dem tycka det, för de kanske inte förstår.
Ifall de inte förstår är det så fall kanske dem som det är synd om?Att de inte har hittat sitt inre självförtroende, och med detta menar jag att hade man gjort det ås hade man ju inte behövt att gå runt och kritiseras folk tro hur som helst för då hade man kunnat säga, att nej jag låter henne tro på det för jag vet att jag vet vad jag vet!

Många tycker säkert att jag är jättedubbelmoralisk här nu i och med mitt hårda kritiserande mot Buddhismen!
Men det är för jag personligen anser att det är en filosofi och inte ne religion. men det finns säkert många diskutioner att gå igenom där med.
ville bara yttra mig om att folk ska inte kritisera andra om de inte ens själva vad de känner!

Inga kommentarer: